El sòl pèlvic és el conjunt de músculs, ossos i lligaments que es troben a la pelvis menor i s’encarreguen de sostenir la bufeta, la pròstata, l’úter i el recte. La zona de la pelvis sol ser desconeguda i és important cuidar-la perquè no ens afecti en el nostre dia a dia ni en la pràctica d’esport.

Aquesta zona es pot veure afectada per diferents causes, entre elles es poden destacar:

  • Mala postura
  • Part
  • Extirpació d’un dels òrgans del sòl pèlvic
  • Cicatrius internes o externes
  • Diàstasis abdominal
  • Esports d’impacte o d’alta pressió abdominal (Ex: halterofília)

Les conseqüències poden ser debilitat del sòl pelvià o dolor durant les relacions sexuals. Un sòl pèlvic feble podria ser el causant d’una incontinència urinària o un prolapse (despreniment d’un òrgan).

Què pots fer per cuidar el teu sòl pèlvic?

  • Enfortir els músculs abdominals (faixa): Interessa enfortir principalment els músculs transversos i oblics. (www.instagram.com/p/Blk5JtrDogW/)
  • Alliberar el diafragma: és el múscul respiratori principal. Si no està lliure, pot augmentar la pressió abdominal perquè no té moviment. Pot ajudar a realitzar exercicis respiratoris i la fisioteràpia / osteopatia.
  • Enfortir la musculatura del sòl pèlvic amb exercicis de Kegel: Aquests exercicis han de ser controlats per un professional, ja que mal exercitats poden ser contraproduents augmentant el risc de patir un prolapse.

Finalment recomano ser conscients del nostre sòl pèlvic, conèixer la seva forma i l’espai que ocupa per treballar-la millor.

No hi ha cap resposta

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *