La clau està en desconnectar. En la situació que vivim estem sobreexposats a les preocupacions habituals, més les afegides sobre com estaran vivint els nostres éssers estimats aquesta situació i no podem sortir amb amics o a realitzar activitats que ens ajudaven a pensar en altres coses.

Per poder aconseguir un son reparador és important preparar l’última part del dia, amb activitats relaxants, o que ens ajudin a desconnectar com:

  • Evitar llegir o veure les últimes notícies abans d’anar a dormir.
  • Donar-se una dutxa temperada escoltant música o alguna cosa que ens interessi, però no d’actualitat.
  • Si ens despertem a la nit, no hem de dirigir la nostra atenció cap al son, no forçar dormir, perquè no funciona. La son ve quan ens distraiem, quan la deixem arribar, no quan la busquem.
  • Fer exercici aeròbic, no de potència, dues hores abans d’anar a dormir és beneficiós.   
  • Cal evitar aliments que ens provoquin reflux o ardor d’estómac, així com l’alcohol, el cafè o el te. Cal sopar poc, i dues hores abans d’anar a dormir. I són recomanables els aliments que tenen triptòfan, una substància que afavoreix la creació de melatonina, com són l’oli d’oliva, llet, ous, cireres, dàtils, llavors de sèsam, les pipes de gira-sol i de carabassa, formatge, ametlles, etc.
  • Les tisanes naturals com la valeriana, la til·la, la passiflora o la rosella de Califòrnia afavoreixen la relaxació, i ajuden a crear aquest clima de desconnexió que ens condueix a la son.

Quan acabin els dies de confinament i tornem a la nostra rutina diària, haurem de seguir aquests consells per mantenir un son de qualitat.

No hi ha cap resposta

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *